наверх ⇑

ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ (СЕО) ПРОЕКТУ

«Детальний план території  автозаправної станції по вул. Зої Космодемянської, 37, в адміністративних межах Вікторівської сільської ради (за межами населеного пункту) Маньківського району, Черкаської області, з митою реконструкції існуючої АЗС»  

 

Замовник: Маньківська районна державна адміністрація

адреса: вул. Соборна, 14, смт Маньківка, Черкаська обл., 20100

тел. (04748) 6-15-72, факс 6-13-00                                           

код ЄДРПОУ: 04061257

 

Виконавець: ТОВ «Екологічний центр поводження з небезпечними відходами та промислової технології»: 18002, м. Черкаси, вул. Святотроїцька, 102/1, код ЄДРПОУ 37715319.

 

Вид та основні цілі документу державного планування

Маньківськ районна державна адміністрація Черкаської області, на підставі Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Закону України «Про місцеве самоврядування» виступає Замовником проекту детального плану території  автозаправної станції по вул. Зої Космодем’янської, 37, в адміністративних межах Вікторівської сільської ради (за межами населеного пункту) (Рішення/Розпорядження від 28.05.2019 р № 83.).

  Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень схеми планування території району, визначення планувальних обмежень  використання території  із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно   п.4.1. ДБН Б.1.1-14:2012 «Склад та зміст детального плану території», визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

 

Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території.

Детальним планом території в межах земельної ділянки площею 0,4931 га, яку планується використовувати під існуючу АЗС та нові АГЗП для розміщення та експлуатацію будівель та споруд автомобільного транспорту та дорожнього господарства. На території розташовані існуючі споруди: операторська, заправні колонки рідкого моторного палива, підземні резервуари рідкого моторного палива, очисні споруди для зливових і талих вод, які забруднені нафтопродуктами, відстійник. Передбачається розмістити в межах земельної ділянки заправний модуль зрідженого газу (підземний резервуар V= 20м3), заправну колонку СВГ, контейнер для сміття. Передбачається демонтаж існуючої трансформаторної підстанції та влаштування трансформаторної підстанції закритого типу на новому місці.

     Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» даний вид діяльності - поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об’ємом (для рідких або газоподібних) 15 кубічних метрів і більше - підпадає під другу категорію видів планової діяльності, які можуть мати значний вплив на довкілля.

 

Ймовірні наслідки

а) Для довкілля , у тому числі для здоров’я населення.

  До сфери охоплення СЕО (далі Стратегія) проекту детального плану території земельної ділянки в  адміністративних межах Вікторівської сільської ради (за межами населеного пункту) по вулиці Зої Космодем’янської, 37, під розміщення автозаправної станції, відноситься оцінка наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, від реалізації проектних рішень.

Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на здоров’я населення.

 б) Для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки впливу від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом.

в) Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

 

Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено:

Розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування. Загальною альтернативою проекту Детального плану територій, рішення про розроблення якого прийнято, є його не затвердження. Такий сценарій також буде розглянуто в рамках стратегічної екологічної оцінки.

 

Дослідження,  які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

 Предметом стратегічної екологічної оцінки є проектні рішення детального плану території земельної ділянки в адміністративних межах Вікторівської сільської ради по вулиці Зої Космодем’янської, 37 під розміщення автозаправної станції, їх потенційний вплив на стан довкілля та здоров’я населення.

 З огляду на стратегічний характер такого виду документації як детальний план території, ключове значення у виконанні стратегічної екологічної оцінки проекту, мають методи стратегічного аналізу. Насамперед, буде застосований аналіз контексту стратегічного планування, що передбачає встановлення зв’язків з іншими документами державного планування та дослідження нормативно-правових умов реалізації рішень детального плану території. Застосування цільового аналізу при проведенні стратегічної екологічної оцінки дозволить встановити відповідність рішень детального плану території загальним цілям охорони довкілля та забезпечення безпечного для здоров’я населення середовища існування. Застосування альтернативних сценаріїв дозволить оцінити альтернативні шляхи просторового розвитку та їх екологічні та соціальні наслідки. Комплекс методів проведення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території може бути розширений та поглиблений при надходженні відповідних пропозицій від зацікавлених сторін.

 

Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

 У ході виконання стратегічної екологічної оцінки для запобігання, зменшення та пом’якшення можливих негативних наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування передбачається провести аналіз містобудівних регламентів стосовно обмеження використання земельних ділянок у зонах з особливими умовами використання територій, які встановлюються на підставі схеми планувальних обмежень, що розповсюджуються на територію села, схеми інженерної підготовки та історико-архітектурного опорного плану, зон охорони пам’яток культурної спадщини.

 

Пропозиції щодо структури та змісту

звіту про стратегічну екологічну оцінку

Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» Звіт про стратегічну екологічну оцінку складається до затвердження документа державного планування та містить з урахуванням змісту і рівня деталізації документа державного планування, сучасних знань і методів оцінювання таку інформацію:

1) зміст та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування;

2) характеристику поточного стану довкілля, у тому числі здоров’я населення, та прогнозні зміни цього стану, якщо документ державного планування не буде затверджено (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

3) характеристику стану довкілля, умов життєдіяльності населення та стану його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

4) екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом (за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень);

5) зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються документа державного планування, а також шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування;

6) опис наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків;

7) заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування;

8) обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися, опис способу, в який здійснювалася стратегічна екологічна оцінка, у тому числі будь-які ускладнення (недостатність інформації та технічних засобів під час здійснення такої оцінки);

9) заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення;

10) опис ймовірних транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення (за наявності);

11) резюме нетехнічного характеру інформації, розраховане на широку аудиторію.

 

Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту «Детальний план території  автозаправної станції по вул. Зої Космодем’янської, 37, в адміністративних межах Вікторівської сільської ради (за межами населеного пункту) Маньківського району, Черкаської області, з митою реконструкції існуючої АЗС»», подаються до:

 

  Маньківської районної державної адміністрації Черкаської області: вул. Соборна, 14,
смт Маньківка, Черкаська область, 20100, тел. (04748) 6-15-72, факс 6-13-00,                                              e-mail: post@mankrda.gov.ua


Строки подання

Відповідно до п.5 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» - строк громадського обговорення Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки становить не менше 15 днів з дня її оприлюднення.

 

Зауваження і пропозицій приймаються до 30 .08. 2019 року.