Звіт про роботу управління соціального захисту населення Маньківської районної державної адміністрації за 2018 рік
Основним завданням управління соціального захисту населення райдержадміністрації є забезпечення реалізації державної політики на території району у сфері соціального захисту населення.
Спеціалісти управління здійснюють соціальне забезпечення осіб з інвалідністю, одиноких непрацездатних громадян, дітей-сиріт, одиноких матерів, багатодітних, малозабезпечених сімей з дітьми, ветеранів, інших соціально незахищених громадян, які потребують допомоги і соціальної підтримки з боку держави, шляхом надання 30 видів допомог.
Соціальні виплати та допомоги в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації проводяться за рахунок коштів державної, обласної субвенції, Черкаського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, районного, сільських та селищних бюджетів.
З метою соціальної підтримки малозабезпечених громадян, ветеранів війни та праці районною радою затверджено програми соціального захисту, за якими найбільш вразливим категоріям громадян надається матеріальна допомога, оплачуються пільги за користування телефоном та електроенергією, фінансова підтримка громадським організаціям ветеранів, проводиться придбання подарунків для дітей з інвалідністю до новорічних та різдвяних свят, вшанування учасників антитерористичної операції тощо.
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації має в своїй структурі 5 відділів, відповідно до покладених функцій.
Робота управління організована за принципом єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги на підставі єдиної заяви.
З початку року проведено виплату всіх видів соціальних допомог на суму 107 млн. 581 тис. 934 грн.
В управлінні діє приймальня громадян, в якій щоденно без обідньої перерви здійснюється прийом громадян. Станом на 01.01.19 спеціалістами відділу соціальних допомог та персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги прийнято 6 610 заяв для призначення усіх видів соціальної допомоги та компенсацій.
На обліку в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації перебуває 156 внутрішньо переміщених сімей з Автономної Республіки Крим, Донецької та Луганської областей.
За 2018 рік адресну допомогу на проживання виплачено 46 сім»ям на загальну суму 814,1 тис.грн.
За період 2018 року перевірено 2 180 особових справ одержувачів різних видів соціальних допомог. Всі виплати призначено згідно чинного законодавства, порушень не виявлено. Проведено 3 865 обстежень сімей, які зверталися за призначенням допомог та субсидій, складено відповідні акти.
Подано одну позовну заяву до Маньківського районного суду на відшкодування незаконно отриманої державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям. Позов задоволено. 4752 грн. буде повернуто до бюджету.
Відповідно до Порядку призначення (відновлення) соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.06.2016 р. № 365, проведено 581 перевірку відповідності місця фактичного проживання/перебування облікованих переміщених осіб такому, яке зазначене в довідці про взяття на облік. Згідно ст. 12 Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», скасовано 58 довідки внутрішньо переміщеної особи, 88 особам припинено соціальні виплати.
За звітний період перевірено 413 нових пенсійних справ та 501 перерахунків, що становить 100 % від призначених. Виявлено 4 порушення, які вплинули на розмір пенсії та призвели до недоплати на суму 771,44 грн. Перевірено 431 допомог на поховання, 177 особових рахунків утримання з пенсій аліментів та штрафів, по 152 особах перевірено виплату недоодержаної пенсії у зв’язку зі смертю пенсіонера. Перевірено виплату пенсії 17 громадян, які проживають в Буцькому стаціонарному відділенні. По 1 742 пенсійних справах перевірено правильність нарахування та складання документів для виплати.
Відповідно до «Порядку забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю та інших окремих категорій населення і виплати грошової компенсації вартості за самостійно придбані технічні засоби реабілітації», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України « Про Порядок № 321 від 05.04.2012 (зі змінами) з початку 2018 року 92 особам з інвалідністю в тому числі 12 дітям з інвалідністю видано направлення на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації.
За 2018 рік укладено 3-х сторонні договори з підприємствами ТзОВ «Лідер–Орто», ПП «Форварт–Орто», Львівське КЕПЗПіП, ТОВ «ВК Діспомед», ТОВ «Ваше здоров’я трейдинг» на забезпечення кріслами колісними 6 осіб з інвалідністю та 2 дітей з інвалідністю на загальну суму 173 132,29 грн;
- Київське КЕПОП «Черкаський протезний цех», Київське КЕПОП, ТОВ «Без Обмежень»,ТОВ «Ортотех-Сервіс ГМБХ», ТОВ «Український центр реабілітації ветеранів Афганістану» на забезпечення протезно –ортопедичними виробами 5 осіб з інвалідністю та 3 дітей з інвалідністю на суму 378 177,97 грн.
Укладено 2-х сторонні договори з підприємствами, а саме:
- ПП «М.Ящук», ТОВ «НТП «Спецмедтехніка» ТОВ «Світ літньої людини та реабілітації», ТОВ «Норма-Трейд», ПОГ«Інватех»,ТОВ «НВЦ «Антей - ЛТД», ТОВ «ВК Діспомед» на забезпечення технічними та іншими засобами реабілітації 17 осіб з інвалідністю та 3 дітей з інвалідністю на суму 86 033 грн;
- ТОВ « ОНВР «Ортес» на забезпечення протезами молочної залози 15 осіб на суму 40 067 грн;
- ПП «Форварт – Орто», ПП «Ортотоп», ПФ «Теллус», Київське КЕПОП
«Черкаський протезний цех», Київське КЕПОП на забезпечення ортопедичним взуттям 6 осіб з інвалідністю та 4 дітей з інвалідністю на суму 42 806,36 грн.
- Київське КЕПОП на здійснення післягарантійного ремонту протезно-ортопедичних виробів 1 особі з інвалідністю на суму 11 823,74 грн. А також 1 особі з інвалідністю з дитинства виплачено грошову компенсацію за самостійно придбаний мобільний телефон в сумі 3252 грн, у розмірі не вище граничної ціни, встановленої Мінсоцполітики.
За період 2018 року отримали компенсацію за невикористане санаторно-курортне лікування 11 осіб з інвалідністю на суму 3 491 грн, 16 осіб з інвалідністю внаслідок війни на суму 7 096 грн., а також 50 осіб з інвалідністю отримали компенсацію на бензин, ремонт, технічне обслуговування автомобіля та на транспортне обслуговування на суму 18 632,04 грн.
За рахунок коштів державного бюджету одноразову матеріальну допомогу отримали 17 осіб на загальну суму 11 956 грн., з районного бюджету виділено матеріальну допомогу 52 особам на загальну суму 125 700 грн.
Укладено 3-х сторонні договори із ДП «Клінічний санаторій ім. Пирогова» м. Одеса, ДП «Клінічний санаторій «Авангард» м. Немирів, спеціалізованим санаторієм «Салют» м. Одеса, ТОВ санаторієм «Київ плюс» м. Моршин, ПрАТ санаторієм «Мошногір»я» м. Черкаси, ПрАТ «Трускавецькурорт» санаторієм «Алмаз» м. Трускавець з 18 особами з інвалідністю на загальну суму 148247,28 грн та забезпечено 27 осіб санаторно-курортними путівками, які надійшли з Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації.
Особлива увага приділяється соціальному захисту ветеранів війни та учасників антитерористичної операції. 100% забезпечено дану категорію осіб технічними засобами реабілітації та протезно-ортопедичними виробами. За рахунок коштів державного бюджету забезпечено санаторно-курортними послугами 5 учасників бойових дій з числа учасників антитерористичної операції на загальну суму 40930 грн.
Відповідно до заходів районної комплексної програми щодо медичного, соціального забезпечення, адаптації, психологічної реабілітації, професійної підготовки (перепідготовки) учасників антитерористичної операції на 2018-2022 роки на умовах співфінансування з обласним бюджетом в забезпечено санаторно-курортними послугами 4 учасників бойових дій з числа учасників антитерористичної операції в санаторії «Мошногір»я» на загальну суму 32,0 тис.грн.
Забезпечено послугами психологічної реабілітації 1 учасника бойових дій та 1 особу з інвалідністю внаслідок війни з числа учасників антитерористичної операції в санаторії «Мошногір»я» на загальну суму 14905 грн за рахунок коштів державного бюджету.
Здобули професію водія 4 учасники бойових дій та 1 особа з інвалідністю внаслідок війни на загальну суму 13500 грн за рахунок коштів державного бюджету.
Відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 року № 214 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їхніх сімей» та від 19.10.2016 р. № 719 «Питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів I-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов» створена комісія з розгляду заяв членів сімей загиблих військовослужбовців та осіб з інвалідністю щодо виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення.
За період 2018 року до управління звернулося 2 особи з інвалідністю внаслідок війни ІІ групи, які підпадають під дію постанови КМУ від 19.10.16 №719 «Питання забезпечення житлом сімей загиблих військовослужбовців, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції, а також інвалідів I-II групи з числа військовослужбовців, які брали участь у зазначеній операції, та потребують поліпшення житлових умов» щодо виплати грошової компенсації та 1 особа з інвалідністю внаслідок війни II групи, яка підпадає під дію постанови КМУ від 28.03.18 №214 «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав, а також членів їхніх сімей».
Комісією з розгляду заяв деяких категорій осіб, які брали участь у бойових діях на території інших держав та осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, а також членів їх сімей, зазначені звернення були розглянуті та прийнято рішення про виплату грошової компенсації для придбання житла.
Станом на 01.01.19 одна особа з інвалідністю 2 групи, яка брала участь у бойових діях на території інших держав придбала житло вартістю 647 040 грн. та особі з інвалідністю внаслідок війни 2 групи з числа учасників антитерористичної операції виплачено компенсацію на придбання житла в розмірі 1 005 690 грн.
В управлінні працює комісія з питань встановлення громадянам статусу особи з інвалідністю внаслідок війни, члена сім»ї загиблого (померлого) ветерана війни та жертви нацистських переслідувань. За період 2018 року 3 особам встановлено статус «Члена сім"ї загиблого (померлого) ветерана війни» та 11 особам - статус «Інвалід війни».
Відповідно до районної програми «Соціальний захист ветеранів, осіб з інвалідністю та малозабезпечених громадян на 2011-2020 роки» за період 2018 року з районного бюджету на заходи соціальної спрямованості використані кошти в сумі 384 500 грн.
Станом на 01.01.2019 року призначено державних соціальних допомог на суму 33 млн. 147,2 тис. грн. Заборгованості по виплатах не має.
Державної соціальної допомоги на дітей-сиріт, позбавлених батьківського піклування та грошового забезпечення батькам-вихователям за надання соціальних послуг нараховано та виплачено на суму 664,9 тис. грн.
На обліку в управлінні перебуває 67 осіб, які отримують допомогу по догляду за психічно хворими особами. За звітний період нараховано та профінансовано 1 550,0 тис.грн.
З початку року призначено компенсацію фізичним особам, які надають соціальні послуги 37 заявникам на загальну суму 82,9 тис. грн.; профінансовано 82,9 тис. грн.
Субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначено з початку року 9 044 домогосподарствам на суму 43 093,1 тис. грн., профінансовано з початку року 54 874,0 тис. грн (в т.ч. заборгованість на 01.01.2018 – 24 728,9 тис. грн.). Кредиторська заборгованість на 01.01.2019 становить 12 948,0 тис. грн.
У 2018 році автоматичні перерахунки призначених житлових субсидій здійснено 6 разів :
- із зменшенням соціальної норми на електричну енергію – 4809;
- з урахуванням нових базових тарифів з надання житлово – комунальних послуг з централізованого водопостачання питної води, з централізованого водовідведення, збиранню та розміщенню побутових відходів - 1 003;
- у зв’язку із закінченням опалювального періоду 2017-2018 рр . – 5 473;
- призначення на неопалювальний період 2018 року – 3 577;
- перепризначення на опалювальний період 2018-2019 -3 057;
- з урахуванням нового тарифу на природний газ – 4 084.
Всього проведено перерахунків 22 003 особових справ.
Призначено субсидії на придбання твердого палива та скрапленого газу готівкою 1 554 сім”ям на суму 4 417,3 тис. грн. Перераховано з початку року 4 573,9 тис. грн. (в т.ч. заборгованість на початок року – 254,0 тис. грн.). Кредиторська заборгованість становить – 97,4 тис. грн.
Двічі на місяць в управлінні проводяться засідання комісії з призначення державних соціальних допомог та пільг. За січень-грудень 2018 року відбулося 19 засідань, на яких розглянуто більше 2000 звернень громадян, які знаходяться в скрутному становищі і потребують соціальної підтримки. 98% звернень задоволено.
Для удосконалення та підвищення ефективності програми соціальної підтримки населення, постановою Кабінету Міністрів України № 300 від 26 квітня 2017 року уряд вніс зміни до Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово- комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, якими передбачено введення механізму монетизації субсидій.
Після закінчення опалювального сезону, частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті, який не перевищує вартості 100 куб. метрів природного газу або вартості 150 кВт^г електричної енергії, перераховується на особовий рахунок одержувача субсидії в банківській установі або виплачується через відділення поштового зв’язку ПАТ «Укрпошта» на підставі списків таких осіб, які подаються до 1 червня поточного року підприємствами - виробниками/виконавцями послуг з газо-, електропостачання в паперовому та електронному вигляді.
Економні мешканці мали змогу на підставі заяв та проведеного нарахування отримати по 695 грн. 79 коп. в якості одноразової виплати за природний газ: 100 куб.м. х 6,9579 грн. за 1 куб.м. =695,79 грн. В нашому районі зазначену виплату отримали 2 694 громадян. Загальна сума виплачених коштів склала 1 651,0 тис. грн.
Також проведено монетизацію споживачам, які користувалися електричним опаленням: 150 кВт * 0,90 грн. за 1 кВт енергії = 135 грн., це 37 споживачів на суму 5,0 тис. грн.
Здійснювалися розрахунки з підприємствами-надавачами послуг за надані пільги та субсидії населенню.
Станом на 01.12.2018 року житлова субсидія нараховується чотирьом житловим організаціям району:
- Комунальне підприємство «Комунальник М»;
- Тов «УманьгазЗбут» ;
- Маньківський РЕМ ;
- «Одеське регіональне відділення» філія «Енергозбут» ПАТ «Укрзалізниця».
Згідно з Порядком фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256, розрахунки з постачальниками послуг по наданим пільговим житлово- комунальним послугам проводяться за рахунок субвенцій, передбачених статтею 102 Бюджетного кодексу України згідно з механізмом, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11.01.2005 № 20.
З 01 січня 2018 року вступили в силу зміни до Порядку проведення органами Казначейства розрахунків, передбачених пунктом 8-1 Порядку фінансування місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 4 березня 2002 року № 256 та взаємодії учасників таких розрахунків, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 04.01.2018 №1.
Щомісячно управлінням складаються акти звіряння розрахунків, які відображають суми нарахованих субсидій, фінансування та заборгованість на кінець періоду по кожній житловій організації. Також складаються та підписуються акти звірок з організаціями - постачальниками послуг, з якими громадяни, яким нарахована субсидія, уклали прямі договори з комунальним підприємством «Комунальник М», ТОВ «УманьгазЗбут», Маньківським РЕМ, «Одеське регіональне відділення» філія «Енергозбут» ПАТ «Укрзалізниця».
За період 2018 року проведено відшкодування витрат на поховання 1 учасника бойових дій та 9 осіб з інвалідністю внаслідок війни на загальну суму 16,2 тис. грн.
В 2018 році нараховано та виплачено матеріальну допомогу 27 військовослужбовцям, звільненим з військової строкової служби на загальну суму 45,1 тис. грн.
На виконання Чорнобильських програм за 2018 рік виплачено компенсацій та допомог потерпілим внаслідок Чорнобильської катастрофи на загальну суму 577,5 тис. грн. Крім того, за звітний період відшкодовано вартість 236 рецептів на придбання безкоштовних ліків на загальну суму 126,1 тис. грн. та проведено відшкодування за зубопротезування 10 особам на суму 9,6 тис. грн.
За період 2018 року оздоровлено 15 осіб, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, в санаторіях: «Мошногір’я», «Трускавецькурорт», «Клінічний санаторій ім. Пирогова» м. Одеса, «Авангард» м. Немирів на суму 102,3 тис. грн.
Відповідно до визначених повноважень здійснюється моніторинг стану погашення заборгованості із виплати заробітної плати в районі.
Середньомісячна заробітна плата одного штатного працівника за ІІІ квартал 2018 року становила 6510 гривень, що на 1 184 грн. або на 15,4 % менше в порівнянні з середньообласним показником (7694 грн).
Згідно статистичних даних, станом на 01.12.2018 загальна сума заборгованості із заробітної плати на підприємствах району становила 2 630,3 тис. грн, що на 449,0 тис. грн більше порівняно до попереднього місяця, але на 64,1 тис. грн менше до початку року. Зокрема на підприємстві-банкрутові ДП «Іваньківський цукровий завод» заборгованість становила 2 029,5 тис. грн, що на 41,0 тис.грн менше до попереднього місяця, але на 97,5 тис. грн більше до початку року. На економічно активному підприємстві філії «Маньківський райавтодор» заборгованість становила 193,3 тис.грн, що на 82,5 тис.грн більше до попереднього місяця (на початок року відсутня). На ДП ДАК «Хліб України» «Потаське ХПП» (порушено справу про банкрутство) заборгованість становила 407,5 тис.грн, що на 407,5 тис.грн більше до попереднього місяця та на 316,8 тис. грн більше до початку року.
Протягом січня-грудня 20018 року, з метою сприяння погашенню заборгованості із виплати заробітної плати, проведено 5 засідань тимчасової комісії райдержадміністрації з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, на яких заслухано 18 керівників підприємств та фізичних осіб-підприємців.
Проводиться робота щодо легалізації найманої праці. Так, протягом 2018 року робочою групою з питань протидії корупції, детінізації і легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення в районі за участю представників органів виконавчої влади здійснено 7 виїзних обстежень, якими охоплено 52 суб'єкти господарювання. При проведенні обстежень виявлено 8 працівників, які працювали без оформлення трудового договору у роботодавців, та 5 осіб, які здійснювали підприємницьку діяльність без належної реєстрації. Результати виїздів робочої групи розглядались на засіданнях міжвідомчої комісії районної державної адміністрації з питань протидії корупції, детінізації виплати заробітної плати в районі, яких за вказаний період відбулося 4. Легалізовано працю 3 найманих працівників та 1 особа зареєструвала підприємницьку діяльність – з числа виявлених робочою групою.
Також протягом 2018 року організовано проведення 5 засідань міжвідомчої робочої групи з питань забезпечення реалізації рішень, спрямованих на підвищення рівня оплати праці та дотримання норм законодавства в частині мінімальної заробітної плати, на яких заслухано 13 керівників підприємств, що потрапили у групу ризику з низьким рівнем середньої заробітної плати та виплачували заробітну плату менше мінімального рівня.
Щокварталу проводились засідання ради райдержадміністрації з питань безпечної життєдіяльності населення, на яких розглянуто 12 актуальних питань.
У 2018 році (під час весняного призову) комісією районної державної адміністрації у справах альтернативної (невійськової) служби направлено на проходження альтернативної служби 1 громадянина.
За 2018 рік управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації отримано 47 письмових звернень, які розглянуто, надано обгрунтовні відповіді заявникам в установлені терміни. Переважна кількість з них стосується отримання житлових субсидій та матеріальної допомоги. На особистий прийом до начальника управління та заступника звернулося 36 громадян, що на 5 звернень менше проти відповідного періоду минулого року.
Станом на 01.01.2019 року у районі мешкає 1292 пенсіонери, які потребують соціальної допомоги. Обслужено з початку року територіальним центром соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в Маньківському районі - 1165 (90%), в тому числі відділенням соціальної допомоги вдома – 667 осіб, відділенням денного перебування – 484 особи. Проживає у Буцькому відділенні стаціонарного догляду -14 осіб.
З метою усунення обмеження життєдіяльності, підтримання соціальної незалежності пенсіонерів, організована робота відділення денного перебування у смт. Маньківці та у трьох селах району. З метою створення умов та сприяння всебічному розвитку людей похилого віку організована робота факультетів Університету третього віку: "Дім, сад, город" у с. Іваньки, "Кулінарне мистецтво" у с. Дзензелівка, "Літературна світлиця" у с. Крачківка та "Історико-краєзнавчий" у смт Маньківці, де проходять навчання 60 пенсіонерів району, проведено 144 занять. За період 2018 року проведено 204 засідань клубів за інтересами, 426 занять, лекцій, бесід.
З початку року обстежено 250 осіб. Зараховано на обслуговування відділенням соціальної допомоги вдома 124 особи.
У районі функціонує Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю, який надає реабілітаційні послуги 42 дітям, в тому числі особам з інвалідністю згідно медичних рекомендацій. На утримання зазначеного Центру з районного бюджету за період 2018 року виділені кошти в сумі 587,1 тис.грн.
Питання забезпечення належного соціального захисту жителів району постійно тримається на контролі органів виконавчої влади та місцевого самоврядування.
Начальник управління Л.І. Загородна